L’Oréal 2015’te Türkiye cirosu 3 yılda 2 kat arttı

L’Oréal Grup 2015 yılı finansal sonuçlarını açıkladı. 2015’i yüzde 12.5 oranında bir büyüme ile tamamladığını duyuran L’Oréal, 2016 yılında satışlarını ve net kârını büyütmeyi hedefliyor.

L’Oréal Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Jean-Paul Agon, son bir yıl içinde dünya çapında artan ekonomik yavaşlama ve uluslararası değişkenliklere rağmen, L’Oréal’in 2015 yılını güçlü bir büyüme ile kapattığını belirterek, “Bu büyüme son derece pozitif mali sonuçlarla desteklendi” dedi.

L’Oréal Türkiye CEO’su Claude Rumpler: “L’Oréal Türkiye olarak gerçekleştirdiğimiz yatırımlar ve pazara sunduğumuz yeniliklerle son 3 yılda ciromuzu 2 katına çıkarmayı başardık. Kozmetik pazarının 1,8 katı hızla büyürken, şirketin tüm dünyadaki başarılı sonuçlarına ve büyümesine en çok katkı sağlayan ülkelerden birisi olmaktan mutluluk duyuyoruz” diye konuştu.

L’Oréal, 2015 yılı mali tablolarını açıkladı. Hisse senetleri Paris Borsası’nda işlem gören L’Oréal Grup 2015 yılını yüzde 12,5 oranında büyümeyle tamamladı. L’Oréal Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Jean-Paul Agon’un başkanlığında gerçekleşen genel kurul toplantısında finansal rakamlar değerlendirildi. Agon, L’Oréal’in dünya ekonomisindeki yavaşlamaya rağmen Batı Avrupa, Kuzey Amerika ve içerisinde Asya Pasifik, Latin Amerika, Afrika ve Türkiye’nin de olduğu Doğu Avrupa’nın yeni pazarlarda yakaladığı büyüme ile globalde 2015’i yüzde 12,5 oranında büyüme ile tamamlandığını ifade etti.

1,3 MİLYAR EURO’LUK E-TİCARET

L’Oréal’in 2015 yılında tüm dünyada büyümeye devam ettiğini kaydeden Agon, şu değerlendirmeyi yaptı: “2015 yılı grubun özellikle Avrupa’daki liderliğini daha da güçlendirdiği ve Kuzey Amerika’daki performansını artırdığı bir yıl oldu. E-ticaret satışlarıysa 1,3 milyar Euro’ya ulaşırken, hızlı bir büyüme gösterdi ve grup satışlarının %5’inden fazlasına ulaştı. Satışlardaki büyüme, hisse başına kazanımlar ve kâr payları, döviz kurlarının bu sonuçlar üzerindeki olumlu etkileri bir kez daha L’Oréal iş modelinin sağlamlığını gösteriyor.”

YENİ PAZARLARDA HIZLI BÜYÜME

Jean-Paun Agon, Batı Avrupa’da, satışların 2015’te yüzde 4.5 artış gösterdiğini belirtti. Şirket olarak Kuzey Amerika pazarında yüzde 23,5 oranında bir büyüme olduğuna dikkat çeken Agon, “Yeni pazarlar olarak tanımladığımız Asya Pasifik’te satışlarımız yüzde 19,7 büyürken Latin Amerika’daki büyüme yüzde 4,6 ile sınırlı kaldı. Öte yandan Afrika ve Orta Doğu’da satışlarımızda yüzde 28,1’lik bir büyüme oldu. Doğu Avrupa ise yılı yüzde 9,8’lik büyüme ile tamamladı” diye konuştu.

TÜRKİYE CİROSU 3 YILDA 2 KAT ARTTI

L’Oréal Türkiye Genel Müdürü Claude Rumpler, şirketin tüm dünyadaki başarılı sonuçlarına ve büyümesine en çok katkı sağlayan ülkelerden birinin L’Oréal Türkiye olduğunu söyledi. Rumpler, L’Oréal Türkiye’nin gerçekleştirdiği yatırımlar ve pazara sunduğu yeniliklerle son 3 yılda cirosunu 2 katına çıkarmayı başardığını belirterek “Kozmetik pazarının 1,8 katı hızla büyüdü” diye konuştu.

CLAUDE: “TÜRKİYE BENZERSİZ BİR EKOSİSTEME SAHİP…

Finansal verileri yorumlayan L’Oréal Türkiye Genel Müdürü Claude Rumpler şöyle konuştu: “Türkiye hem bulunduğu Doğu Avrupa Bölgesi’nin hem de global olarak tüm şirketin büyümesinde önemli rol oynayan stratejik bir ülkedir. Aynı zamanda Türkiye benzersiz bir ekosisteme sahip bir ülke olarak da dikkatleri üzerine çekiyor. Türkiye; genç, dijital ve perakendede çeşitli ve çok dinamik bir yapıya sahiptir. Hızla gelişen orta gelir grubu, artan kozmetik ürün kullanım oranları, kozmetiğe duyulan ilgi ve harcamalardaki artış, genç nüfus, ülkenin dijitalleşme hızı, artan yatırımlar ve ekonomik potansiyeli sayesinde Türkiye’nin gelecek için de fırsatlar sunan, stratejik bir ülke olduğunu biliyor ve çalışmalarımızı da buna göre şekillendiriyoruz.”

L’ORÉAL TÜRKİYE 2016 ÖNCELİKLERİNİ DE DUYURDU”

L’Oréal Türkiye 2016 yılında da sürdürülebilirlik çalışmalarını yürütecek. Sürdürülebilirlik: ‘Güzelliği Herkesle Paylaşmak’ adıyla devam eden programda sürdürülebilir yenilik, sürdürülebilir üretim, sürdürülebilir gelişim ve sürdürülebilir yaşam başlıkları altında 2020 senesi için verilen taahhütlerin hayata geçirilmesi için projeler geliştirilmeye devam edilecek. Bu alanda yaptığı; İpek ve Elseve üretiminin yapıldığı fabrikanın yeşil fabrika ödülünü alması, fabrikanın su tüketimini ürün başına yüzde 38 azaltması ve ürün paketlenmesinde yapılan değişiklerle 3 futbol sahası boyutunda orman alanının ortaya çıkarılması bu çalışmalara örnek olarak sunuldu.

L’Oréal Türkiye 2016 yılında yeni marka lansmanları yapacak. Makyaj ürün grubunda tüketicileri profesyonel makyaj markaları ile buluşturacak olan L’Oréal Türkiye, NYX ve Urban Decay mağazalarının yılın ilk yarısında açmayı planlıyor. Cilt bakım kategorisinde Carita ve Decleor ile tüketicileri profesyonel cilt bakım markaları ile buluşturacak L’Oréal Türkiye, 2016 yılında ilk enstitüleri de açacak.

SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİNE TAM DESTEĞE DEVAM

L’Oréal, tüm dünyada yürüttüğü sosyal sorumluluk projelerine önümüzdeki yıllarda da devam edecek. Globalde 18 yıldır, Türkiye’de ise 14 yıldır devam eden ‘Bilim Kadınları’ projesi önümüzdeki yıllarda daha çok bilim kadınına ulaşmak için çalışmalarını sürdürecek. Bugüne kadar Türkiye’deki 76 genç bilim kadınına burs veren ve bilim çalışmalarını destekleyen L’Oréal, kadın konusunda bilinirliği artıran kampanyalarına 2016 ve sonrasında da devam edecek.

Pilot çalışması 2015 yılında yapılan ve 2016 yılında da devam edecek “Daha iyi bir yaşam için güzellik” projesiyle genç kadınlara meslek edindirme ve kişisel gelişim eğitimleri verilecek. Bu program ile kadınların daha güzel bir yaşama sahip olması yönünde “Daha İyi Bir Yaşam İçin Güzellik” eğitim programını yürüten L’Oréal, kaynaklara ve fırsatlara erişimi kısıtlı olan genç kadınların meslek sahibi olmasını sağlıyor. Program çevresinde İŞKUR ve Boğaziçi Üniversitesi Yaşam Boyu Eğitim Merkezi’nin desteğini alan L’Oréal, Milli Eğitim Bakanlığı onaylı bir meslek belgesi de veriyor.

Yaklaşık 30 senedir Türkiye’de faaliyet gösteren L’Oréal Türkiye, ülkenin farklı bölgelerinden gelen, sosyal-ekonomik nedenlerle üniversite öğrenimini sürdürememiş lise mezunu kadınlara 432 saat süren ‘Satış, Pazarlama, Organizasyon, İletişim Becerileri, Makyaj, Cilt Bakımı ve Güzellik Bakımı’ gibi hem teknik hem mesleki eğitim veriyor. Program kapsamındaki eğitimler aracılığı ile profesyonel uzmanlar vasıtasıyla genç kadınlara istihdam olanağı yaratılmaktadır.

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir