Jan Koum’a göre, WhatsApp için kullanıcı sayısı büyük önem taşıyor. Özellikle Hindistan ve Brezilya’da önemli sayıda kullanıcıları bulunuyor ancak bu kullanıcıların yıllık 1 dolar ödeyecek imkanı bulunmuyor. Sorun kullanıcıların maddi durumlarından öte, dijital bir servise ödeme yapacak teknik alt yapının bulunmaması. Bu kullanıcılar kredi kartı kullanmıyor, online ödeme sistemlerine ulaşma şansları bulunmuyor. Dolayısıyla, 1 dolarlık yıllık ücret nedeniyle 1 yıllık bedava kullanım sonunda servisten ayrılmak zorunda kalıyorlar. Şimdi ise mesajlaşma uygulaması, dünyanın her yerinden çok sayıda yeni kullanıcıyla buluşmak üzere plan yapıyor.
WhatsApp reklam göstermeyecek ama…
Öte yandan Facebook’un bir parçası olan uygulama, reklam göstermeyeceği konusunda kullanıcılarına söz verse de kullanıcıların yarattığı büyük veri sayesinde aslında reklam verenlere veya iş dünyasına büyük katkı sağlıyor. Bu veriler sayesinde pazarlama kampanyalarını doğru konumlandıran iş dünyası, daha fazla satış hacmine ulaşabiliyor. Dolayısıyla, WhatsApp ne kadar çok kullanıcıya ulaşırsa, iş dünyasına satacağı kullanıcı verisi ve bu verilerden elde edeceği kazanç da o kadar artıyor.
WhatsApp, abonelik ücretlerinden ne kadar kazanç sağladığını hiçbir zaman açıklamadı ancak şirket içinden sızan veriler 2014’te 15 milyon dolar gelir elde ettiğini gösteriyor. Öte yandan şirket 2014 yılında 250 milyon dolar zarar etmişti.
Zuckerberg ise mesajlaşma uygulamasının bugünkü durumunu, Facebook’un 2006-2007’deki haline benzetiyor ve WhatsApp’ın gelir elde etmeye başlaması için zamana ihtiyacı olduğunu vurguluyor.