Yıllardır en büyük rakibi Apple’ın yazılım, donanım ve hatta pazarlama stratejilerini bile “taklit etmekle” suçlanan Samsung, bu kez işi biraz daha kişiselleştirdi. Samsung bu kez Steve Jobs’un meşhur pozunu “kopyaladı.”
Samsung’un pek aşina olmadığımız bir yöneticisi, DMEXCO Konferansı’na katılmadan önce, konferans için billboard’lara ve tanıtım kitapçıklarına konmak üzere bir fotoğraf çektirdi. Ancak Samsung’un pazarlamadan sorumlu ismi Georg R. Rötzer’in çektirdiği bu fotoğrafta bir tuhaflık vardı. Walter Isaacson’un Steve Jobs biyografi kitabının kapağında da yer alan ve yıllar içinde hepimizin aşina olduğu siyah kazaklı, yuvarlak çerçeveli gözlüklü ve eli çenesinde meşhur Steve Jobs pozunun aynısıydı.
Rötzer’in ve Samsung’un o pozu bilmemesi gibi bir ihtimal olduğunu düşünmüyoruz. Buna rağmen niçin böyle bir işe imza attıklarını anlamak gerçekten güç. Görünüşe bakılırsa kopyalama işi artık “trollük” boyutuna gelmiş durumda.