Criteo’nun araştırmasında öne çıkan içgörülerden biri perakendeciler için mobil ticaretin artan önemi. Mobil satışların payı Ramazan’dan 2 haftaönce yüzde 18’den Ramazan’ın dördüncü haftasında yüzde 27’ye çıktı. Şeker Bayramı boyunca da mobil satışların payı yüzde 30’a ulaştı. Ancak Şeker Bayram’ından sonra masa üstü satışlarının kaldığı yerden devam ettiği görülüyor.
Araştırmanın önemli sonuçlarından biri de online satışların Ramazan akşamlarında artış gösterdiği.
Tüketiciler, Şeker Bayramı’nı aile ve arkadaşlarıyla geçirme planları yaparken hem mobil, hem de masa üstünden yapılan online satışlar artmaya başlıyor. Türkiye’de perakende satışların yüzde 28, turizm satışlarının ise yüzde 30 oranında arttığı görüldü.
Ayrıca Ramazan’ın üçüncü haftasından bayrama kadarki zamanda perakende satışları yüzde 31 azalırken, bayramdan sonra yüzde 16 arttı. Online turizm rezervasyonları ise Ramazan’ın üçüncü haftasından itibarenyüzde 17 azalırken, Ramazan sonrası yüzde 10 artışa geçti.
– Ramazan boyunca pazarlama kampanyalarını mobil odaklı planlayın
– Artan trafiği kullanmak ve satışa çevirmek için kampanya ve promosyonları yoğunlaştırın
– Alışveriş yapanların mobil cihazlarında geceleri daha aktif olmasından yararlanın ve buna göre hedefleme yapın
– Online turizm acentesi iseniz insanların Ramazan’dan sonra da tatil yapmaya devam ettiğini unutmayın ve Ramazan’ı takip eden haftalarda online pazarlama kampanyalarına devam edin
Bu araştırmada, Türkiye’de 80’den fazla perakendecinin masa üstü, akıllı telefon ve tabletlerdeki yaklaşık 4 milyon işlemini analiz edildi.