REKABET EDEMEDİ
Meerkat CEO’su Ben Rubin, konuyla ilgili Recode’a verdiği demeçte “‘Uygulama artık çalışmayacak, desteği için herkese teşekkürler’ gibi bir açıklama yapmanın oldukça zor bir karar olduğunu” belirtti. Rubin, bundan iki hafta önce yatırımcılara yolladığı bir e-postada söz konusu start-up’ın bekledikleri kadar hızlı büyümediğini;Twitter tarafından satın alınan Periscope ve Facebook’la yeterince rekabet edemediğini söylemişti.
PERİSCOPE ALDI GÖTÜRDÜ
Rubin bu noktada oldukça haklı. Zira Periscope’un oyuna girmesiyle birlikte Meerkat’ın piyasadaki şansı da bir hayli azaldı. iOS platformunda en çok indirilen uygulamalar arasında sekizinci ve Android’de de 12. sırada olan Periscope’un yanında Meerkat’ın aynı platformlarda sırasıyla 368. ve 430. olduğunu düşünürsek Rubin’in bu kararının gerçekçi olduğu açıkça görülebiliyor.
Şubat 2015’te iOS’ta ve iki hafta sonra da Android’de kullanıma sunulan Meerkat aslında ilk başlarda Periscope’la başa baş gidiyordu. Fakat ilerleyen zamanlarda Periscope arayı iyice açmayı başardı.
Bu bağlamda, Periscope’un bu başarısında aylık aktif 305 milyon kullanıcıya hitap eden Twitter gibi bir sosyal devle entegre olması da son derece önemli bir etken.