Gündelik yaşantımızda sosyal medyanın yeri ve buna bağlı olarak kullanımı ciddi derecede artmış durumda. İşte bu sebeple sosyal medya, bir platformun da ilk hedefi haline geliyor; reklam. Mobil cihazlarda zaman geçirirken zaten sürekli olarak reklamlar ile karşı karşıya kalıyoruz.

Bunun en güzel örneği ise en fazla kullanılan sosyal medya Facebook‘ta karşımıza çıkıyor. Kullanıcıyı kendi uygulaması dışında da takip eden Facebook, gezdiğiniz sitelere göre karşınıza çıkan reklamları bile düzenlemekte. Fakat Facebook, yeni hamlesi ile reklam olayını hız kesmeden bir platforma daha getiriyor; Messenger.

Rekor kullanıcı sayısına ulaşmış olan ve bütün Facebook kullanıcısı olmayan kişiler tarafından bile kullanılan Messenger uygulaması, yakın zamanda kullanıcıların reklamlar ile karşılaştığı bir platform haline dönüşecek.

Facebook’un bu yeni sistemde uygulayacağı reklam metodu ise biraz enteresan. Ortaya çıkan bilgiye göre Facebook, daha önceden herhangi bir işletme ile Messenger üzerinden iletişime geçmiş kullanıcılara o işletmeden reklam mesajları gönderilmesini sağlayacak. Örnek verecek olursak; Adidas’a Messenger üzerinden bir şikayetinizi ilettiniz diyelim. Facebook’un sunacağı sisteme göre bu hamleniz, sizin Adidas’tan reklam almanıza sebep olacak.

Üstte gördüğünüz bildirim, reklamın Messenger üzerinde nasıl görüneceğini göstermekte. Tabi bu durum, Facebook’un uzun süredir platformu üzerinde kurmaya çalıştığı online mağaza olayı ile de ilişkilendirilebilir. Facebook, yavaş yavaş uygulamasını çeşitli ürünleri satın alabileceğiniz bir alışveriş platformuna dönüştürmekte. Bu gelecek reklam olayı da, bahsettiğimiz alışveriş platformunun hazırlıklarından biri olabilir.

Messenger üzerinden reklam olayının bahar aylarında dünya genelinde kullanıma sunulması bekleniyor.