15-25 yaş grubundaki bekâr 855 kişi üzerinde yapılan “Gençliğin Koku Dinamikleri” araştırması, kokunun partner seçmedeki etkisinin oldukça fazla olduğunu ortaya koyarken, her 10 kişiden 8’inin karşı cinste kokuyu öncelikli tuttuğunu gösteriyor. Katılımcıların %62’sinin sırf kokusunu beğendiği için karşı cinsten birine ilgi duyabildiğini belirtiyor.
Koku Psikolojisi Danışmanı Rachel Herz’in görüşleri ve yapılan araştırma gösteriyor ki; dış görünüş ve davranışlarınızın ötesinde güzel kokmak sizi her yeni güne bir adım daha önde başlatıyor. Koku Psikolojisi Danışmanı Dr. Rachel Herz, “Flörtün doğası uygun partneri bulmaktır. İşte tam bu noktada kokunun çok önemli bir rolü vardır. Eğer bir ikiziniz yoksa dünyada sizin gibi kokan başka biri yoktur. Bu nedenle flört aşamasında sizi diğerlerinden ayıran en güçlü fark kokudur.
Koku, duygu ve davranışlara etki eden en güçlü uyarıcıdır.Tanışma ve değerlendirme evresinde gözün algıladığı tüm özelliklerden çok daha net bir algı oluşturur.” şeklinde konuştu ve ekledi: “Yapılan birçok araştırma gibi bu araştırma da açıkça göstermektedir ki, günlük hayatta güzel kokanlar, karşı cins için iyi görünümlü veya pahalı otomobiller kullanan erkeklere göre çok daha çekicidirler. Güzel kokunuz, ilginizi çeken birinden randevu alma şansınız arttırabilir.”
Koku seçimi ile ilgili yanlış bilinenler
Dünya genelinde genç erkeklerin çoğunluğu kadınları etkilemek için doğal, ferah ve hafif kokulara (%53) öncelik vermesine rağmen, araştırma sonuçlarına göre kadınlar odunsu kokuları da en az bu türler kadar çekici buluyor. Araştırmaya katılan kadınların %52’si erkekte sandal, sedir, misk gibi odunsu kokuları çekici bulduğunu belirtmesine rağmen erkeklerin bu kokulara rağbeti %23 ile altıncı sırada kalıyor. Araştırmada, erkekler ferah ve hafif kokulardan sonra en çok çikolata (%30), aromatik (%29), meyve, şekerli-tatlı (%28) kokuları tercih ediyor.
Türkiye’de ise rakamlar biraz farklı. Dünyada sıkça tercih edilen baharat kokuları Türk gençliği arasında pek rağbet görmüyor. Baharat kokularının Türkiye’de beğenilme oranı %15. Türk erkeklerinin kokudaki son tercihi ise %8’lik oranıyla limon kokusu. Deodorant, erkeklere cazibe katan bir ürün olarak hayatımızda yer alıyor. Türkiye’de ise her 10 haneden sadece dördüne deodorant giriyor ve deodorant kullanan erkeklerin sadece %26′ sının her gün deodorant kullandığı biliniyor.