Trafik sıkışıklığında liderliği kaptırdık

38 ülkede, 295 şehirde trafik yoğunluğunu ölçen ‘Trafik Sıkışıklık Endeksi’ne göre İstanbul, 2014’te dünya birincisiydi. Fakat 2015 verilerine göre İstanbul, trafik çilesinde liderliği kaptırdı…

9- Chengdu ………….%41

8- Recife ………………%43

7- Salvador …………..%43

6- Bükreş ……………..%43

5- Moskova…………. %44

4- Rio de Janeiro ….%47

3- İSTANBUL…… %50

2- Bangkok …………..%57

1- Meksiko …………..%59

EN YOĞUN İLLER

9- Konya ……………… %20

8- Kayseri ……………. %21

7- Gaziantep ………..%23

6- Adana ………………%25

5- Mersin …………….. %26

4- Bursa ……………….%28

3- İzmir …………………%29

2- Ankara…………….. %32

1- İstanbul …………… %50

RAKAMLARLA İSTANBUL TRAFİĞİ

Otoyollarda geçen ekstra seyahat süresi: 72%

Otoyol dışı yollardaki ekstra seyahat süresi: 43%

Günlük ekstra seyahat süresi: 47 dk

Yılda geçen ekstra seyahat süresi: 178 saat (7.5 gün)

En sıkışık gün: 12 Haziran Cuma 2015

Toplam yol uzunluğu: 18.178 km

Toplam otoyol uzunluğu: 387 km

Toplam otoyol dışı yol uzunluğu: 17.790 km

SIKIŞIKLIK NEDEN AZALDI?
İstanbul’daki yüzde 8’lik düşüşü yorumlayan Tom- Tom Türkiye Ülke Müdürü Enis Yücesan, “İstanbul’daki sıkışıklığın azalmasının birkaç farklı sebebi bulunuyor. Bunlardan biri kullanıcıların teknolojiyi keşfetmesi oldu.

Trafik bilgisi içeren navigasyon cihazları ve akıllı telefon uygulamalarıyla kullanıcılar trafiği daha az olan rotalara yöneliyor. Bununla birlikte, Marmaray, metro, metrobüs ve deniz ulaşımı gibi toplu taşıma alternatifleri ve kullanımın artması da trafiği olumlu etkiliyor.

Ayrıca trafiğe çıkan motosiklet sayısının da arttığını görüyoruz. Tüm bu nedenlerin yanında yerel yönetimlerin yaptığı akıllı sinyalizasyon çalışmalarının da etkisinin olduğunu düşünüyoruz” dedi

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir