Bullseye Worldwide ve InMobi, Türkiye’deki mobil reklam ağlarının kullanım detaylarını açıklayan bir infografik yayınladılar. Mobil alanda dijital reklam gösterimlerini kategorize eden çalışmanın sonuçları, Türk kullanıcılarının cep telefonu kullanımında marka ve model tercihlerini de ortaya koyuyor.
InMobi’nin kendi reklam ağı üzerindeki veriler kullanılarak hazırlanan çalışmaya göre, InMobi ağındaki dijital reklam gösterimlerinin yüzde 96’sı mobil uygulamalar üzerinden görüntüleniyor. Uygulama harici mobil web üzerinden görüntülenen InMobi reklamların oranı ise yalnızca yüzde 4 seviyesinde kalıyor. Bu rakamlar aynı zamanda, kullanıcıların internet deneyimlerini web tarayıcılar üzerinden değil, uygulamalar üzerinden gerçekleştirdiğini göstermesi bakımından da önemli sayılıyor.
Akıllı telefonlardan elde edilen reklam gösterimleri 2015 yılının son çeyreğinde yüzde 90,9 oranını gösteriyor. Ancak bu oran, üçüncü çeyrekte yüzde 94,5 seviyesindeydi. Bu gerileme ise kendini, tabletlerdeki artış olarak gösterdi. Üçüncü çeyrekte yüzde 4,5 olan tablet cihazlardan elde edilen reklam gösterimleri, dördüncü çeyrekte neredeyse ikiye katlanarak yüzde 8,9 seviyesine fırladı.
Reklam gösterimlerinin hangi işletim sistemleri üzerinde en fazla oranda gerçekleştirildiğine bakıldığında, raporda Android işletim sistemi yüzde 70,7 oran ile açık ara fark ile liderliğini koruyor. Apple’ın mobil işletim sistemi iOS ise son çeyrekte yüzde 26,8 oran elde edebilmiş. En çok reklam gösterimi alınan üçüncü mobil işletim sistemi ise yüzde 2 oranı ile Windows OS olarak gösteriliyor. Android platformunda daha çok içerik olması reklam gösterimlerini artırırken, bu yoğun içerik havuzu bir yandan daha da çok içerik üretimini tetikliyor.
Kullanıcıların telefon tercihleri, reklam gösterimlerine de doğrudan etki ediyor. Apple’ın iPhone telefonu bir tek cihaz olarak tanımlandığı için istatistiklerde yüzde 25,1 oranında reklam gösterimi verdiği görülüyor. Ancak Android üreticisi şirketlerin birden çok modelde telefonları olduğu için, istatistikler her bir telefon başına orantısal rakamları veriyor. Örneğin Samsung Galaxy S4’ün reklam gösterimi alma oranı yüzde 3,2 olduğu halde, Galaxy S III modelinin yüzde 2,6 olduğu göze çarpıyor.