SOSYAL MEDYA ETKİSİNDE YENİ MODA

Sosyal medya ve gittikçe artan hız tutkusu moda dünyasını kökünden değiştirmeye başlıyor. Nereden mi biliyoruz? Kısa süre önce Burberry, klasikleşen karma koleksiyonunu iki sezon olarak ayırıp, kadın ve erkekler için farklı moda haftalarında farklı zamanlarda göstermeye başlayacağını açıkladı. Onu, Sonbahar/Kış’17 koleksiyonunu Eylül ayında tanıtacağını duyuran Tom Ford ve Rebecca Minkoff izledi. Üstelik şimdi bir akım gibi görünen bu durum kısa sürede norma dönüşecek gibi, zira bu radikal kararların ardında podyuma çıkan ve o andan itibaren sosyal medyaya düşen koleksiyon parçalarının o sırada mağazalarda bulunamaması yatıyor. Alınan yeni kararla podyumda sergilenen giysilerin üretimi tamamlanmış olacak ve koleksiyon defilesinin ertesi günü markaların vitrinini bu yeni parçalar süsleyecek. Yani sosyal medyada gördüğü parçayı o an almak isteyenler artık uzun süre beklemeyecek, defilenin ertesi günü diledikleri parçaları alabilecekler. Sosyal medya ve özellikle Instagram gibi bir uygulamanın varlığı nedeniyle artık eski usül şovlar gelecek filmleri uzun süre önceden tanıtıp merak ettiren, ancak bir türlü vizyona sokmayan sinema salonları misali moda tutkunlarını yormaya başlamıştı. Bu hızlı değişimi ilk olarak fark edip, buna göre önlem alan markalar da hareketlenmeye başladı. Ayrıca bu yeni yöntem modayı çoğunlukla moda sektörü için önemli olmaktan çıkarıp, müşteri dostu bir hale getiriyor. Üstelik bu yöntemle orta sınıfa hitap eden, uygun fiyatlı hazır giyim markalarının defiledeki parçaların üretimi bitene kadar, aynılarını yapıp satarak para kazanmasının da önüne geçilmiş oluyor.

Bunların yanı sıra bu yılla birlikte de gördüğümüz gibi, sosyal medya paylaşımlarının etkisiyle defileler eski usül podyumlar ve mekanların dışına taşmaya başladı. Örneğin, önceki gün Kanye West Yeezy’nin 3. sezon koleksiyonunu Madison Square Garden’da ve herkese açık bilet satışının sonunda tanıttı. Aynı şekilde Diane von Furstenberg de, New York Moda Haftası defilesini New York’taki iki katlı mağazasında yapmayı planlıyor. Yani defileler de bir koleksiyon sunumu olmaktan çıkıp, konserler veya tiyatrolar gibi bir ‘deneyim’ haline getiriliyor. Mankenler de, sadece podyumda yürümek yerine performanslar sergiliyor. Bu konuda CFDA tarafından bir yenilik yapılır mı, yoksa hızın günümüzde ne kadar önemli olduğu fark edilene kadar bu sistem böyle gider mi bilmiyoruz. Ancak bize kalırsa Tom Ford, Burberry ve diğerleri bu alandaki ilkler olarak, yeni düzen çoğunluk tarafından kabul görene kadar alıcıların favori markaları arasına girecek ve bu durum onlar için çok karlı olacak gibi.

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir