Geleneksel Moda Pazarlama Stratejisine Devam Kararı aldı

Yüksek moda, yeni pazarlama stratejisi ’gör ve al’ konseptiyle köklü bir değişimin sinyallerini vermeye başladı. Tom Ford ve Burberry’nin geleneksel defile kültürünün yenilenmesi gerektiğini savunarak, ‘gör ve al’ uygulamasına geçiş yapması yüksek modanın geçtiğimiz haftalarda gündemine oturmuştu.

Her yeni koleksiyon için 6 ay bekleme süresini ortadan kaldıran bu stratejiyle, yüksek moda tüketicinin konforunu ve rahatını hiç bu kadar düşünmemişti. Her yeni oluşumda olduğu gibi, moda aktörleri de bu yeni konsept konusunda ikiye ayrılıyor.

Burberry, Londra Moda Haftası’nda gerçekleşen Sonbahar/Kış 2016 defilesiyle bu uygulamaya geçiş yaparak; yeni koleksiyonunu defilesinin hemen ardından Londra’nın meşhur Regent Street’inde bugün açılan Burberry mağazasında alıcıyla buluşturdu. Yeniliğe anında ayak uyduran Burberry kadar, Gucci de geleneksel pazarlama stratejisine devam etmekte kararlı. Gucci, Balenciaga, Yves Saint Laurent ve Alexander McQueen gibi markaları bünyesinde bulunduran Kering grubunun CEO’su Francois-Henri Pinault, her markanın iletişim dilinin farklı olduğunu savunuyor. Pinault’a göre, bir ürüne anında ulaşabilmek lüksün DNA’sına aykırı. Bu nedenle Gucci, beklemekte kararlı.

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir